Visselblåsartjänst

Slide
Visselblåsare-ikon

Visselblåsartjänst

Skydda personal och organisation genom att tidigt upptäcka missförhållanden

Slide

Säkert, användarvänligt och konfidentiellt

Med Arbetshälsas Visselblåsartjänst gör ni det tryggt och säkert för personalen att rapportera missförhållanden utan att löpa risk för repressalier.

En digital tjänst med möjlighet till ärendemottagning, rådgivning och utredning vid behov.

Slide
Slide

Prispaket

Bas-ikon

Bas

✓ Digitalt visselblåsarsystem
✓ Uppfyller visselblåsarlagen
✓ Anonymt & enligt GDPR

FRÅN

625kr

/ MÅN

Avancerad-ikon

Avancerad

✓ Digitalt & muntligt visselblåsarsystem
✓ Uppfyller visselblåsarlagen
✓ Anonymt & enligt GDPR
✓ Extern & oberoende ärendemottagning
✓ Rådgivning & rekommendationer

FRÅN

1500kr

/ MÅN

Premium-ikon

MEST PRISVÄRD

Premium

✓ Digitalt & muntligt visselblåsarsystem
✓ Uppfyller visselblåsarlagen
✓ Anonymt & enligt GDPR
✓ Extern & oberoende ärendemottagning
✓ Rådgivning & rekommendationer
✓ Förmånligt pris på snabb, extern utredning

FRÅN

2000kr

/ MÅN

Slide

Prismodell

Visselblåsartjänst Prismodell

* Priserna avser pris per organisation och månad. Ett års bindningstid. Alla paket har en startavgift från 3000kr. Verksamheter med fler än 1000 anställda hör av sig för offert.

Slide

Tjänsten innefattar

Visselblåsarsystem

Ett digitalt formulär där personal kan rapportera missförhållanden. Personalansvarig informeras när nya ärenden påbörjats.

I prispaket Avancerad och Premium kan du även rapportera muntligt via vår jourtelefon.

INKLUDERAT I ALLA PRISPAKET

Uppfyller visselblåsarlagen

En ny visselblåsarlag började gälla den 17 december 2021. Enligt lagen ska man kunna larma om missförhållanden både på en arbetsplats och till en myndighet. Arbetshälsas visselblåsartjänst säkerställer att ni uppfyller kraven och följer lagen.

INKLUDERAT I ALLA PRISPAKET

Anonymt & enligt GDPR

Fullt anonymt rapporteringssystem där rapportören kan känna sig trygg i både anmälan och uppföljning. Rapportören får tillgång till en unik uppföljningssida. Flera GDPR-specifika funktioner är implementerade för en enkel och trygg hantering av personaldata.

INKLUDERAT I ALLA PRISPAKET

Extern & oberoende ärendemottagning

Vi hjälper er att administrera inkommande ärenden samt säkerställer korrekt och effektiv hantering.

PRISPAKET: AVANCERAD & PREMIUM

Rådgivning & rekommendationer

Få råd och rekommendationer vid varje enskilt ärende. Vi garanterar en trygg dialog med visselblåsaren samt effektiv uppföljning med personalansvarig.

PRISPAKET: AVANCERAD & PREMIUM

Förmånligt pris på snabb, extern utredning

Utredning, kontakt och snabb hjälp av våra oboeroende experter. Våra experter medverkar på möten, samlar in information, säkrar bevismaterial och skriver rapportunderlag.

PRISPAKET: PREMIUM

Slide

Intresserad? Ta kontakt!